google-site-verification=2Vtw01IWv51hp8j3veryVa2nhbs0EJ8TPQI8FWhLZhM Policy för returer | öltapp.se

Avbokningsrattigheter


Återkallande för konsumenter
(En "konsument" är varje fysisk person som slutar en juridisk transaktion som i överväldigande grad inte kan tillskrivas varken hans kommersiella eller oberoende yrkesverksamhet.)

Instruktioner för återkallelse

Återkallande rätt
Du har rätt att återkalla detta kontrakt inom 14 dagar utan att ange några skäl.
Återkallandeperioden är 14 dagar från och med dagen,

-på vilken du eller en tredje part som du nominerats av, som inte är transportören, hade tagit besittningen av produkterna, förutsatt att du hade beställt en eller flera produkter inom ramen för en standardorder och denna / dessa produkter / produkter är / är levereras enhetligt;

-på vilken du eller en tredje part som du nominerats av dig, som inte är transportören, hade tagit besittningen av den sista produkten, förutsatt att du hade beställt flera produkter inom ramen för en standardorder och dessa produkter levereras separat;

- på vilken du eller en tredje part som du nominerats, som inte är transportören, hade tagit besittning av den sista delleveransen eller den sista enheten, förutsatt att du hade beställt en produkt, som levereras i flera delleveranser eller enheter;

För att utöva din ångerrätt måste du informera oss(HAJUS AG, Lise-Meitner-Straße 7, 30926 Seelze, Telefonnummer: 05151 87798-10, Faxnummer: 05151 87798-19, E-postadress: info @ ich -zapfe.de) om ditt beslut att återkalla detta kontrakt genom en tydlig förklaring (t.ex. ett brev som skickas via post, fax eller e-post). Du kan använda det bifogade formuläret för återkallande av prov för detta, vilket dock inte är obligatoriskt.

För att säkerställa återkallandet är det tillräckligt att du skickar meddelandet om utövandet av återkallandet före utgången av återkallandeperioden.

Konsekvenser av återkallelsen

Om du återkallar detta kontrakt, kommer vi att återbetala alla betalningar, som vi fått från dig, inklusive leveranskostnaderna (med undantag av extrakostnader, som härrör från det faktum att du valde en annan leveransform än den mest rimliga standardleveransen erbjuds av oss), omedelbart och senast inom 14 dagar från den dag då vi fick meddelandet om återkallande av detta kontrakt från dig. Vi använder samma betalningsmedel, som du ursprungligen använde under den ursprungliga transaktionen, för denna återbetalning om inte uttryckligen överenskommits något annat med dig; du kommer inte att debiteras några avgifter på grund av denna återbetalning.

Vi kan vägra återbetalning för produkter som kan skickas via paket, tills dessa produkter returneras till oss eller tills du har lagt fram bevis för att du har skickat dessa produkter tillbaka till oss, beroende på vad som är tidigare.

Vi samlar in produkter som inte kan skickas via paket.

Du måste returnera eller överföra de produkter som kan skickas via paket till oss eller or ich-zapfe.de, HAJUS AG, Lise-Meitner-Straße 7, 30926 Seelze omedelbart och i alla fall senast inom 14 dagar från och med den dag då du informerar oss om återkallandet av detta kontrakt.. Tidsfristen bibehålls om du skickar de produkter som kan skickas via paket före utgången av 14-dagarsfristen.

Du bär de direkta kostnaderna för att returnera de produkter som kan skickas via paket såväl som de direkta kostnaderna för att returnera de produkter som inte kan skickas via paket. Kostnaderna för produkter som inte kan skickas via paket beräknas till cirka 40,00 euro.

Du måste betala för alla avskrivningar på produkterna endast om denna avskrivning kan hänföras till all hantering med dig som inte var nödvändig för att kontrollera produktens skick, funktioner och funktionalitet.

Kriterier för uteslutning eller utgång

Återkallandet är inte tillgängligt för kontrakt

  • för leverans av produkter som inte är prefabricerade och för vars tillverkning ett individuellt urval eller bestämmelse av konsumenten är viktigt eller som är tydligt anpassade till konsumentens personliga krav;
  • för leverans av produkter som kan förstöra snabbt eller vars användningsdatum snabbt skulle överskridas;
  • för leverans av alkoholhaltiga drycker, vars pris avtalades vid tidpunkten för att avtalet ingås, vilket dock kan levereras 30 dagar efter avtalets ingång tidigast och vars nuvarande värde beror på fluktuationerna på marknaden, på vilken företagaren har inget inflytande;
  • för leverans av tidningar, tidskrifter eller tidskrifter med undantag för prenumerationskontrakt.

Återkallningsrätten upphör för tidigt i händelse av kontrakt

  • för leverans av förseglade produkter som inte är lämpliga att returnera av hälsoskyddsskäl eller hygien om deras försegling har tagits bort efter leveransen;
  • för leverans av produkter om de har blandats oskiljaktigt med andra varor efter leveransen på grund av deras tillstånd;
  • för leverans av ljud- eller videoinspelning eller datorprogramvara i ett förseglat paket om förseglingen har tagits bort efter leveransen.



Prov - återkallande formulär

(Om du vill återkalla kontraktet, fyll i detta formulär och skicka det tillbaka till oss.)

- Till HAJUS AG, Lise-Meitner-Straße 7, 30926 Seelze, Faxnummer: 05151 87798-19, E-postadress: info@ich-zapfe.de:

- Jag / vi (*) härmed återkallar det avtal som jag / oss har ingått (*) om köp av följande produkter (*)/
 tillhandahållande av följande tjänst (*)

- Beställd på (*) / mottagen den (*)

- Konsumentens namn
- Konsumentens adress
- Underskrift av konsument (er) (endast i händelse av anmälan på papper)
- Datum

(*) Ta bort det felaktiga alternativet.


InformationenÅterkallande för konsumenter
(En "konsument" är varje fysisk person som slutar en juridisk transaktion som i överväldigande grad inte kan tillskrivas varken hans kommersiella eller oberoende yrkesverksamhet.)

Instruktioner för återkallelse

Återkallande rätt
Du har rätt att återkalla detta kontrakt inom 14 dagar utan att ange några skäl.
Återkallandeperioden är 14 dagar från och med dagen,

-på vilken du eller en tredje part som du nominerats av, som inte är transportören, hade tagit besittningen av produkterna, förutsatt att du hade beställt en eller flera produkter inom ramen för en standardorder och denna / dessa produkter / produkter är / är levereras enhetligt;

-på vilken du eller en tredje part som du nominerats av dig, som inte är transportören, hade tagit besittningen av den sista produkten, förutsatt att du hade beställt flera produkter inom ramen för en standardorder och dessa produkter levereras separat;

- på vilken du eller en tredje part som du nominerats, som inte är transportören, hade tagit besittning av den sista delleveransen eller den sista enheten, förutsatt att du hade beställt en produkt, som levereras i flera delleveranser eller enheter;

För att utöva din ångerrätt måste du informera oss(HAJUS AG, Lise-Meitner-Straße 7, 30926 Seelze, Telefonnummer: 05151 87798-10, Faxnummer: 05151 87798-19, E-postadress: info @ ich -zapfe.de) om ditt beslut att återkalla detta kontrakt genom en tydlig förklaring (t.ex. ett brev som skickas via post, fax eller e-post). Du kan använda det bifogade formuläret för återkallande av prov för detta, vilket dock inte är obligatoriskt.

För att säkerställa återkallandet är det tillräckligt att du skickar meddelandet om utövandet av återkallandet före utgången av återkallandeperioden.

Konsekvenser av återkallelsen

Om du återkallar detta kontrakt, kommer vi att återbetala alla betalningar, som vi fått från dig, inklusive leveranskostnaderna (med undantag av extrakostnader, som härrör från det faktum att du valde en annan leveransform än den mest rimliga standardleveransen erbjuds av oss), omedelbart och senast inom 14 dagar från den dag då vi fick meddelandet om återkallande av detta kontrakt från dig. Vi använder samma betalningsmedel, som du ursprungligen använde under den ursprungliga transaktionen, för denna återbetalning om inte uttryckligen överenskommits något annat med dig; du kommer inte att debiteras några avgifter på grund av denna återbetalning.

Vi kan vägra återbetalning för produkter som kan skickas via paket, tills dessa produkter returneras till oss eller tills du har lagt fram bevis för att du har skickat dessa produkter tillbaka till oss, beroende på vad som är tidigare.

Vi samlar in produkter som inte kan skickas via paket.

Du måste returnera eller överföra de produkter som kan skickas via paket till oss eller or ich-zapfe.de, HAJUS AG, Lise-Meitner-Straße 7, 30926 Seelze omedelbart och i alla fall senast inom 14 dagar från och med den dag då du informerar oss om återkallandet av detta kontrakt.. Tidsfristen bibehålls om du skickar de produkter som kan skickas via paket före utgången av 14-dagarsfristen.

Du bär de direkta kostnaderna för att returnera de produkter som kan skickas via paket såväl som de direkta kostnaderna för att returnera de produkter som inte kan skickas via paket. Kostnaderna för produkter som inte kan skickas via paket beräknas till cirka 40,00 euro.

Du måste betala för alla avskrivningar på produkterna endast om denna avskrivning kan hänföras till all hantering med dig som inte var nödvändig för att kontrollera produktens skick, funktioner och funktionalitet.

Kriterier för uteslutning eller utgång

Återkallandet är inte tillgängligt för kontrakt

  • för leverans av produkter som inte är prefabricerade och för vars tillverkning ett individuellt urval eller bestämmelse av konsumenten är viktigt eller som är tydligt anpassade till konsumentens personliga krav;
  • för leverans av produkter som kan förstöra snabbt eller vars användningsdatum snabbt skulle överskridas;
  • för leverans av alkoholhaltiga drycker, vars pris avtalades vid tidpunkten för att avtalet ingås, vilket dock kan levereras 30 dagar efter avtalets ingång tidigast och vars nuvarande värde beror på fluktuationerna på marknaden, på vilken företagaren har inget inflytande;
  • för leverans av tidningar, tidskrifter eller tidskrifter med undantag för prenumerationskontrakt.

Återkallningsrätten upphör för tidigt i händelse av kontrakt

  • för leverans av förseglade produkter som inte är lämpliga att returnera av hälsoskyddsskäl eller hygien om deras försegling har tagits bort efter leveransen;
  • för leverans av produkter om de har blandats oskiljaktigt med andra varor efter leveransen på grund av deras tillstånd;
  • för leverans av ljud- eller videoinspelning eller datorprogramvara i ett förseglat paket om förseglingen har tagits bort efter leveransen.



Prov - återkallande formulär

(Om du vill återkalla kontraktet, fyll i detta formulär och skicka det tillbaka till oss.)

- Till HAJUS AG, Lise-Meitner-Straße 7, 30926 Seelze, Faxnummer: 05151 87798-19, E-postadress: info@ich-zapfe.de:

- Jag / vi (*) härmed återkallar det avtal som jag / oss har ingått (*) om köp av följande produkter (*)/
 tillhandahållande av följande tjänst (*)

- Beställd på (*) / mottagen den (*)

- Konsumentens namn
- Konsumentens adress
- Underskrift av konsument (er) (endast i händelse av anmälan på papper)
- Datum

(*) Ta bort det felaktiga alternativet.


Informationen